Tiyatro yaşamın aynasıdır... Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası >11 - HEPİMİZ İÇİN >İlginç..şeyler..
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kilitli ForumBoğaz köprüsünün yapım aşaması ve açılışı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
terapist Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 01.Ocak.2007
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1803
  Alıntı terapist Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Boğaz köprüsünün yapım aşaması ve açılışı
    Gönderim Zamanı: 07.Ağustos.2009 Saat 10:31
yi Asya'ya baglayan "1. Bogazici Koprusu"nun temeli Beylerbeyi ayaklari santiyesinde; 20 Subat 1970'de torenle atildi. Kabatas ve Kadikoy'den kalkan 2 adet sehirhatlari vapuru, davetlileri tasiyarak toren alanina getirdi. 21 pare top atisiyla calismalar basladi...


20 Subat 1970: Temel atma toreni (Beylerbeyi)



Mart 1970'de Ortakoy ayaklarinin kazisi basladi. Hemen ardindan da Beylerbeyi ayaklarinin kazisi basladi.




4 Agustos 1971: Kule montaji



17 Agustos 1971: Kule montaji



Ortakoy kulesinin insaati
Mayis 1971'de Ortakoy celik kulelerinin montajina baslandi. Beylerbeyi kulelerinin montajina ise Temmuz 1971'de baslandi. 1972'nin Ocak ayinda her iki celik kule de yukseldi



Dikey kulelerin birbirleriyle yatay olarak baglanmasi
Kuleler tamamlaninca Ortakoy'den Beylerbeyi'ne kadar denizin yuzeyine, birbirine paralel; 2 adet kilavuz halat serildi ve bunlar kulelerden ayni anda cekilerek, ilk birlesim saglandi (Ocak 1972)



Tasiyici celik halatlarin cekimi
 



Ardindan, tellerin gerilim ve bukum islemleri 10 Haziran 1972'de basladi ve koprunun acilisina kadar surdu.
Italya ve Ingiltere'de hazirlanan, ici bos kutular seklindeki 60 adet tabliyeyi olusturacak olan paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Goksu birlestirme santiyesine birakildi ve burada montajlari yapilmaya baslandi...
 



Tabliyeler; Kopru'nun uzerindeki trafik akisini saglayacak olan yolu olusturan, icleri bos ve her iki uclarindaki dikey tasiyici halatlar yardimiyla, kulelerdeki gerili celik halatlara salincak gibi asilan ve birbirlerine lego oyuncaklari gibi baglanan, rijitlestirilmis tasiyici bloklardi.


21 Subat 1972: Kilavuz halatlar cekili

 

Kuleler (henuz tabliyesiz)


Kulelerden birinin ici



Tabliyelerin orta kesimden baslayan montaji



26 Mart 1973'de son tabliye de montajlandi. Ardindan 60 adet tabliye birbirine kaynaklandi. Boylece, ilk kez yuruyerek Asya'dan Avrupa'ya gecildi...
26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken



26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montaji tamamlanmak uzere


Kopru uzerinde kaucuk menseili asfaltlama



Kulelerin altindaki gecis noktalarina, koprudeki genlesmeye uyum saglamasi amaciyla donen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.
23 Temmuz 1973: Rolling leaflarin montaji



Yaklasim viyaduklerinin insasina (Ortakoy ve Beylerbeyi uzerinden gecen) Subat 1973'de basladi ve Mayis 1973'de bitirildi.
Yaklasim viyadugu insaati



Ortakoy Yaklasim viyadugu insaati (Lido'nun yani)


20 Temmuz 1973: Yaklasim viyadugu insasi


8 Haziran 1973'de ilk defa aracla gecis tecrubesi yapildi.
Yaklasim viyadugu insaati



(Bu arada; 15 Mart 1974'de Cevreyolu'nun onemli gecislerinden olan; Halic Koprusu'nun iki yakasi birlestirildi ve yaya olarak gecildi.

10 Eylul 1974'de de Halic Koprusu acildi).

Halic Koprusu'nun insaati (henuz bitirilmis ve Cevre yolunun baglantisi tamamlanmis) 1973 sonlari)



Tum calismalar tamamlandi ve kopru acilisa hazirlandi...Insaat bitmek uzere

Ve Kopru 30 Ekim 1973'de torenle acildi... (Cumhuriyet'in 50. Yildonumu)



Acilis sabahi



30 Ekim 1973-Acilis Gunu Hazirliklari-Mobil Seref Tribunu Araclari gidiyorlar.



Acilis toreni. Yeni alinan Bussingler misafirleri getirmisler ve beklemedeler...

Koprunun acildigi gun halk o kadar yogun bir ilgi gosterdi ki, onbinlerce kisi ayni anda koprunun uzerinde Asya'dan Avrupa yakasina dogru ve bir sure sonra da her iki yakaya dogru karsilikli yurumeye basladi (Kopruyu ertesi gunu calacaklar (!) ya, onun endisesi herhalde, "Aman koprunun basina bir sey gelmeden, bir an once ben de uzerinden bir kere geceyim bari" psikolojisi). Acilis serefine arac yolundan da yayalara yurume izni verilince, koprunun uzerinde yaya adimlarinin coklugu ve bu yogunlugun homojen olarak koprunun tum yuzeyine yayilmasi sonunda rezonans artisi had safhaya girerek, kopru salincak gibi sallanmaya baslayinca, daha ilk gunden koprumuz cokmesin korkusuyla, derhal yaya gecisine son verildigini gazeteler gunlerce yazdilar...(Gercekten de lastik tekerlekli araclarin gecisleri yerine onbinlerce adimin ayni anda zemine yaptigi darbesel etki, lastik tekerlekten cok daha fazla tehlikeye yol acar, salinim artmaya baslayinca da bunun sonumlenmesi oldukca zordur, hizla sallanan salincagin uzun sure sonra yavaslayarak durmasi gibi)... Hatta gazetelerde su ornek verilmisti: "Kopruden arka arkaya tanklar gecse o derece risk olusturmaz ama, bir tabur asker uygun adimla kopruyu gecmeye calisirsa, bu daha buyuk tehlikedir." Ayaklarin ayni anda yere vurmasi yuzunden...

30 Ekim 1973: Toren Alani-Yayalarin yuruyusu Basladi...



30 Ekim 1973: Yogun Yaya Gecisi



Ilk 24 saat icinde; 28.126 motorlu arac kopruden gecti. Bu rakam; 402 araba vapurunun tasiyacagi arac adedine esitti.

Kopru 440 milyon liraya maloldu.



Koprunun acildigi hafta
Kopruden yayalara (iki kenardaki yaya yollarindan gecmeleri sartiyla) gecis; 2 Mayis 1974'de verildi (Gecis ucreti 1 lira). Koprunun tasiyici ayaklarinin (daha dogrusu kulelerinin) dordunde de yayalari yukariya tasiyan dev asansorler mevcuttu ve yayalar bunlari kullanarak kopruye cikarlar, yuruyerek karsiya gecince de, yine buradaki kulelerin asansorlerini kullanarak asagiya inerlerdi. Ancak kopruden asagiya atlayanlarin sayisinin artmasi yuzunden birkac yil sonra yayalara yasak geldi

http://www.cemalhaki.com dan alınmışıtır





Düzenleyen terapist - 07.Ağustos.2009 Saat 10:36
Yukarı Dön
smt-gnr Açılır Kutu Gör
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23.Ocak.2009
Konum: öğrenci
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 143
  Alıntı smt-gnr Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08.Ağustos.2009 Saat 09:10
:D:D Clap
    @@@@ baleva @@@@
        +smt-gnr+
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz

Bu Sayfa 0,065 Saniyede Yüklendi.