Çocukların dünyasına güneşli pencereler açmak |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
terapist
Yönetici Kayıt Tarihi: 01.Ocak.2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1803 |
Alıntı Cevapla
Konu: Çocukların dünyasına güneşli pencereler açmak Gönderim Zamanı: 03.Eylül.2016 Saat 16:34 |
Tiyatroterapi Çocukların dünyasına güneşli bir pencere açar... Konu çocuklar olunca her zamankinden daha fazla düşünmeli insan…Öyle ya gelişmekte olana beden,beyin.,karakter yapısı..Bunların hepsi nehirde giden uzun bir gemiye benzer küçük bir müdahale büyük bir hareket oluşturur ve küçük müdahalelerden oluşan büyük hareketler her zaman olumlu olmayabilir..,yani bazen geminin karaya çarpmasına sebep olabiliriz.o halde hep ve çok dikkatli olmalıyız.
Çocukların öncelikle eğlenmesi olmamalı amacımız. Biz iyi geçirilen vakti aynı zamanda değerli kılmalıyız, Gerek paylaşılmış bir an olarak, Gerekse öğrenilmiş kavram olarak.
Günümüz olanakları çocuklara tek “tık”la ulaşabilecekleri inanılmaz bir dünya sunmuş ancak sınırsızca ve kolay ulaşılan her şey gibi bu olay da çok çabuk heyecanını yitirmiştir. Artık çocuklar belki de biraz geriye dönerek daha katılımcı, daha somut ve birebir onu ifade eden çalışmaları arzulamaktadır.
O halde drama yine ve her zamanki gibi en etkin iyi vakit geçirme ve gelişim aracı olarak ele alınmalıdır. Tabii ki gelişen ve değişen dünyaya drama yöntemleri ayak uydurmalı hatta bence adını “Seni bana göster” ya da “usta sensen çırak da ben” gibi günümüz isteklerini ve aynı zamanda geçmişi de kapsayan bir yapıya ulaşmalıdır. Bilindiği gibi klasik orta oyunu ve meddah çocuk oyunlarının sınırsız ilham ve başvuru kaynağıdır
Anlatmaya çalıştığım; küçük yönlendirmelerden sonra serbest bırakılan genç insan bilinçaltında biriktirdiklerinden oluşan hayal denizinde paylaşım ve yaratıcılıklara yelken açmalı, Farklı görüşlerin fırtınalarıyla boğuşmalı, sakin limanlara dingin, çözümlemiş ve dinlenmiş ulaşmalıdır.
Her eğitici temelde aynı ama detayda bazı farklılıkları olan çalışmaları hazırlar ve öğrencileriyle birlikte gelişim okyanusuna yelken açar. Yaşamın varlığından beri oluşan insanoğlunun hareketi farklı kültürlerde ve farklı yaşam koşullarıyla yoğrulmuş ve bazı sıra dışı olaylarla mayalanarak gerek tapınma gerekse eğlence belki de eğitim amaçlı şekillenmiştir. O halde dünyanın varlığından beri yapıla gelen bu çalışmaları benim diye sahiplenmek çok da doğru olmamalıdır. Bunu bazı dostlarımızın “şu hareket bana ait”,” şu çalışmanın aslı benim” söylemlerine karşı söylemeliyim diye düşündüm. Bazen çok yıllardır yapa geldiğimiz bir çalışma sıra dışı bir öğrencinin küçük bir müdahalesiyle çok daha etkin ya da keyifli olabilmektedir. Bu yüzden sunduğumuz çalışmalara yapan yaptıran yada yazan şeklinde başlık atmak yerine araştıran, hazırlayan şeklinde yaklaşmamız daha doğru olur. Çünkü öğrencisine yorumlayıp mayalayabileceği malzeme sunan eğiticinin kendisi de görüşlerini şartlarla mayalayıp yeni açılımlara ulaşmaktadır.
Ekte örnekleyebileceğimiz pek çok çalışma vardır. Bu dosyayı elinize alın açın okuyun uygulayın işte size drama yada kişisel gelişim çalışması olamaz elbette.İyi eğitici katılımcının nefesini ve gözbebeğindeki kıvılcımın voltajını ölçerek heyecanını katılım isteğini ve kişisel taleplerini bir çırpıda yakalayıp anında programını yapabilendir.bir çalışma öncesinin programı bir sonraki çalışmadan çok farklı olabilir.Yani genç katılımcı “seni bana göster” isteğinizi sizin gözlerinizden okuyarak anlatmaya başlar.Bu sessiz anlatım çalışmanın başlangıç noktasıdır.İşte tüm eğitim stratejisi ve becerisi burada başlar.Gözlerinizde buluştuğunuz çocuk yada genç insan ömür boyu sizin ve kendinin dostu olacaktır.
Ne güzel çocuk için çaba sarf edenlere... Çünkü onlar her şey için çalışıyorlar… R.Sinan Akbaşak Düzenleyen terapist - 13.Eylül.2016 Saat 08:10 |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |