Yazan | : HAGOP BARONYAN | Çeviren | : BOĞOS ÇALGICIOĞLU | Yöneten | : ENGİN ALKAN | Dramaturgi | : SİNEM ÖZLEK | Koreografi | : SELÇUK BORAK | Müzik | : SELİM ATAKAN | Sahne Tasarımı | : CEM YILMAZER | Işık Tasarımı | : CEM YILMAZER | Kostüm Tasarımı | : TOMRİS KUZU | Yönetmen Yardımcısı | : ZAFER KIRŞAN, A.NİMET ALTAYLAR, BERNA ADIGÜZEL | Süre | : 2 PERDE / 3 SAAT |
OYUNCULAR - http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=557 - BURÇAK ÇÖLLÜ , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=513 - ÇAĞLAR ÇORUMLU , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=135 - ÇIĞDEM GÜREL , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=502 - DOĞAN ŞİRİN , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=309 - EMRAH ÖZERTEM , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=527 - ESRA KARABAŞ , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=322 - HÜSEYIN TUNCEL , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=397 - MURAT GÜREÇ , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=350 - MURAT ÜZEN , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=551 - ORCAN KOÇ , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=484 - ÖZGE O'NEİLL SARIMOLA , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=404 - REYHAN KARASU , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=567 - SALİH BADEMCİ , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=566 - SELÇUK BORAK , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=447 - SELİN TÜRKMEN , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=455 - SENEM OLUZ , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=399 - SERKAN BACAK , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=330 - SEVIL AKI , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=89 - SEVINÇ ERBULAK , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=255 - TUĞRUL ARSEVER , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=540 - ÜMİT DAŞDÖĞEN , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=400 - VOLKAN AYHAN , http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyuncu.aspx?oyuncuid=501 - YILMAZ ARDA ALPKIRAY .
Şark Dişçisi adlı müzikalde, tarihin belirsiz bir zamanından çıkıp gelen
gezici bir tiyatro kumpanyası,19. yüzyıl Osmanlı mizah yazınının en
önemli kalemlerinden olan Hagop Baronyan'ın eğlenceli komedisini; müzikli, danslı, şenlikli bir gösteriyle bugünün seyircisiyle buluşturuyor.
http://www.haberler.com/istanbul/ - İstanbul
Ermenileri arasında geçen; birbirini aldatan eşlerin, kavuşamayan
aşıkların hikâyesini
konu alan oyunla, izleyenleri bir arada güldüğümüz
zamanları hatırlamaya davet ediyor.
Çevirisini Boğos Çalgıcıoğlu'nun, şarkı sözlerini http://www.haberler.com/engin-alkan/ - Engin Alkan
'ın,
dramaturgluğunu Sinem Özlek'in,
sahne ve ışık tasarımını Cem
Yılmazer'in, kostüm tasarımını Tomris Kuzu'nun
koreografisini Selçuk
Borak. Oyunun Broşüründen…
1842'de http://www.haberler.com/edirne/ - Edirne 'de
doğan Baronyan, ilk ve orta öğrenimini Ermeni okullarında tamamladı.
Osmanlı başkentinde yayımlanan çeşitli dergilere katkı sunarak yazarlık
konusunda deneyim kazandı. Yayına hazırladığı mizah ve tiyatro ağırlıklı
süreli yayınların ömrü kısa, fakat etkisi büyük oldu. Poğ aravodyan
(Sabah Borusu), Yeprad (Fırat), Meğu (Arı), Ermenice ve Osmanlıca olarak
iki farklı versiyonu yayımlanan Tadron (Tiyatro), Khigar (Bilgiç),
Dzidzağ (Gülüş) isimli dergilerin yayını, içerdikleri toplumsal
eleştiriler nedeniyle sıklıkla Osmanlı sansür bürosu tarafından
durduruldu.
Tiyatroya yoğun ilgi besleyen Baronyan'ın 1865'te yazılan ilk oyunu,
Goldoni'nin orijinal eserinin bir tür taklidi olan Yergu derov dzara mı
(İki Efendili Bir Uşak) adlı kısa bir farstı. Bundan dört yıl sonra,
ilk özgün komedisi Adamnapuyjn Arevelyan (Şark Dişçisi) geldi. 1872
yılında Şoğokortı'ya (Dalkavuk) başladı ancak yarım bıraktı. Bu eseri
yaklaşık elli yıl sonra, bir başka büyük mizah yazarı olan Yervant Odyan
tamamlayacaktı. 1880-81 yıllarında yayımlanan taşlaması Medzabadiv
Muratsganner (Haşmetlu Dilenciler), taşralı eşrafın patavatsızlığına ve
naifliğine odaklanırken, bu niteliklerin aynı zamanda çeşitli sanatsal,
profesyonel, dini ve zanaatkâr fırsatçılar tarafından sömürülmeye ne
denli açık olduğuna da dikkat çeker. Yaşarken ülkemizde hiçbir oyunu
sahnelenmeyen Baronyan'ın, "Bağdasar Kardeş" adıyla sahnelenen ilk eseri
Bağdasar Ağpar ise yine boşanma teması etrafında modern Ermeni
kurumlarını eleştirir.
Hayatı boyunca yazdığı her eserde hiciv ve toplumsal eleştiriye yer veren Baronyan 1891'de http://www.haberler.com/istanbul/ - İstanbul Surp Pırgiç Ermeni Hastanesi'nde tüberküloz hastalığından öldü. http://www.haberler.com/istanbul/ - İstanbul Ermeni Mezarlığı'nda toprağa verildi, ancak mezar yeri belli değildir.
Oyunu Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde izledim. Oyun müzikal. Dekor sade ve güzel. Kıyafetler, boyanmış yüzler, Şarkılar ayrıca çok iyi performanslarla birleşince. İyi seyirler.
|