İstanbul'da belediye otobüsü kaza yaptı: 2 ölü, 8 yaralı Yazık...
Çok yazık... Ne söyleyeceğimi şaşırdım. Kendini dindar kabul edenler
bunun ecel olduğunu ve ölümün o anda orada belirlendiğine dair fetva
vereceklerdir. Peki,
alttaki haber metninde pek çok aptal yoruma da şahit olacaksınız...
Ayağı gaz pedalına takılan şoför... Ayak gaz pedalına takılmaz ayrıca
öylede olsa aracı durdurmanın bir kaç yolu daha vardır... En azından
insanların üstüne gitmesi önlenebilir... Amaa bu beceri ve zekâ ister... Bizim şoförlerimiz beceriksiz veya zekâ özürlü müdür... Aslaaaa Onların çok sıra dışı becerileri ve özellikleri vardır... EN ÖNEMLİSİ SAYILARI AZ DA OLSA İNSANA SAYGILI İŞİNİ CİDDİ YAPANLARI TENZİH EDERİM - TEK ELLE ARABA KULLANMA USTASIDIRLAR ÇÜNKÜ DİĞER ELLERİNDE SÜREKLİ TELEFON VARDIR...(Burada
mesele tek elin meşgul olması değildir... Telefondaki muhtemelen
gereksiz muhabbetle beynin alakasız bir şeyle meşgul edilmesidir. Yani
beyin ters bir durumda tedbir alma ikilemi yaşarken süre oldukça
gecikecektir.) - TRAFİĞİN USTASIDIRLAR…
Harika solama hatta sağlama yapabilirler. Karşıdaki küçük araçsa
nasılsa durmak zorundadır, o da büyükse… o zamaaan… Manşetten haber
olabilirler. (Mantıklı bir düşüncenin risk hesaplaması yaparak
uygulamayacağı bazı teknikleri onlar rahatlıkla uygulayabilirler) -ÇOK CESURDURLAR...
Cesaret cehaletten gelir kavramı sanırım bilinmez... Fizik kurallarını
bilmeleri beklenemez... Hangi hızla hareket eden bir cismin sürtünmeyle
ilgili detayları ve ne kadar mesafede duracağını bilmeleri gerekmez...
Bastı mı gaza gider mi gider türküleri yakılır da... bi bastım firene
aaabiii... cayyyk.... sonasını hatılamıyom... Da aynı kalemin
yazısıdır. -ÇOK KÜLTÜRLÜDÜRLER DİREKSİYONDA KİTAP OKURLAR...(İnanmazsanız
linke müracaat...
http://www.milliyet.com.tr/Milliyet-Tv/video-izle/Seyir-halindeyken-kitap-okudu-8D7Ov28XI20k.html
) - SON DERECE İYİLİKSEVERLERDİR... Nerede yolcu olursa durup alırlar ve indirirler... Maksat iyilik olsun -ÇOK SOSYALDİRLER... Her
daim yanlarında dikilen bir dostları vardır ve muhabbetleri çok
koyudur... Bu eylemin telefonla konuşmaktan farkı ücretsiz oluşudur... - GÜÇ KONTROL DEVRELERİ VARDIR...
Telefon ile bilgi veren aksi yönde giden meslektaşının ikazıyla 120
kilometreye çıkabildiği gibi 10 kilometreye de düşebilir ve her iki
durumda da trafiği perişan, yaya yaşam riskini kırmızıya yükseltirler... ANCAK BİR SORUNU DA ATLAMAYALIM DOSTLARIMIZIN CANLARI SIKILMAKTADIR Sadece
başparmakları ile direksiyonu kullanabiliyorlar... 1960 Model Skoda
otobüsün direksiyonu çevirmek için Elmalı baraj kapaklarını açmakla
eşdeğer bir güç gerekliydi... Araçlar
otomatik vitestir... Öyle olmayanlar da adeta pamucuktur. Yine skoda
geldi aklıma önce debriyaja basıp vitesi boşa alacaksınız buna debriyaj
denir... Şimdi vites boşta iken ara gazı vereceksiniz ve tam bir kulak,
ayak, beyin organizasyonu gerektirir buna da senkroyaj denir... Bu arada
bir iki kere daha debriyaja basarsınız... o uygun anı bulduğunuz anda
vitesi geçirirsiniz işte o uygun anın adı da ankroyajdır... Yani vites
değiştirmek bir 'iş'tir. Geri vitesin takılmasından hiç bahsetmeyeyim.
Vücüt direnci, iman kuvveti ve peygamber sabrı gerektirirdi. Kapılar
pııs diye açılır ama daaannnnnk diye kapanır... Mersedesler sadece
karşı sahilin lüks semtlerine hizmet ederdi biz hiç göremedik (Anadolu
yakasından bahsediyorum). Magiruslar havalı süspansiyonluydu.
Midesindekileri terk etmeden kimse otobüsü terk etmezdi. Yaaani onları
kullanırken (olsaydı) değil telefon muhabbeti çok kaşınan gözünüzle bile
ilgilenemezdiniz... (Ne kadar kalbiniz kötü... Gözünüz gözünüz... Göz
de kaşınır...) AFFINIZA SIĞINARAK BİR MADDE DAHA EKLEYEYİM Mİ? RAHATTIRLAR ÇÜÜNKÜ ÇOK KONTROLSUZDURLAR. Hiç
kimse onları kontrol etmez, Ceza yazmaz... Yazarsa da caydırıcı olmaz.
Yolcu müdahale etmeye cesaret edemez... (Ederse kafa göz girişilir tövbe
ettirilir) Bu
yazıyı yazmadan önce pek çok istatistik bilgi inceledim... Kaza sayısı
ile otobüs sayısı ile yolcu sayısı ile oranları değerlendirdiğinizde bir
sorun olduğu kesinlikle anlaşılmaktadır. Bu tarz sorunlar bu gün ortaya çıkmamıştır yalnız gittikçe artmaktadır. Bu
araçlar sefer sırasında onlarca güvenlik görevlisi veya onlarca trafik
kamerasından geçerek kayda alınmışlardır. Sorunun temelinde cehalet
yatmaktadır... ÜLKEMİZDE DİPLOMA SAYISI ARTMASINA RAĞMEN CAHİL SAYISI YA DA CEHALET AZALMAMAKTADIR.
Neden acaba???
R.Sinan AKBAŞAK
......................
|